Program montessori za otroke od 3 do 6 let
je zasnovan tako, da spodbuja naravni razvoj dojenčkov v zgodnjem otroštvu in staršem nudi podporo pri razumevanju potreb in razvojnih faz svojih otrok. Namenjen je dojenčkom do 12 meseca in staršem na starševskem dopustu, ki želijo poglobiti svoje razumevanje otrokovega razvoja po načelih pedagogike montessori. Starši pridobijo praktična znanja o tem, kako spodbujati otrokov senzorični in motorični razvoj, kako ustvariti spodbudno in varno okolje za samostojno raziskovanje doma. Program staršem omogoča, da bolje razumejo razvojne faze svojega otroka, pridobijo samozavest pri podpori njegovega napredka in se povežejo z drugimi starši, s katerimi lahko izmenjujejo izkušnje ob podpori izkušenih pedagogov montessori, ki že vrsto let spremljajo družine na njihovi poti.
Program je namenjen otrokom (brez prisotnosti starša).
-
ZAKAJ VKLJUČITI VAŠEGA OTROKA V PROGRAM ZA DOJENČKE
- Senzorična stimulacija in razvoj skozi igro: Dojenčki v tem obdobju hitrega razvoja uporabljajo vsa svoja čutila za raziskovanje in razumevanje sveta. Program ponuja okolje, bogato s senzoričnimi spodbudami, ki omogočajo otrokom, da skozi igro razvijajo svoje čute. Različni materiali, oblike, barve in teksture so skrbno izbrani za stimulacijo otrokovega razvoja.
- Spodbujanje naravne gibljivosti in motoričnega razvoja: Gibanje je ključno za dojenčkov razvoj, zato program vključuje aktivnosti, ki spodbujajo plazenje, vstajanje, hojo ter raziskovanje prostora na varen in spodbuden način. Otroci so spodbujeni k raziskovanju in gibanju v prilagojenem okolju, ki jim omogoča razvoj grobe motorike.
- Učenje preko praktičnih izkušenj: Montessori metoda temelji na principu, da se otroci učijo skozi neposredne izkušnje. Program vključuje aktivnosti, kot so prelaganje predmetov, vstavljanje oblik, raziskovanje z rokami in usti, kar otrokom pomaga razvijati finomotorične spretnosti, koordinacijo oko-roka in logično mišljenje.
- Spodbujanje samostojnosti in zavedanja o svetu okoli sebe: Že pri zelo majhnih otrocih je pomembno, da začnemo spodbujati samostojnost. Otroci v programu lahko sami izbirajo, katere aktivnosti jih zanimajo, kar krepi njihovo samozavest in občutek nadzora nad okoljem. Ta proces ne le spodbuja kognitivni razvoj, ampak tudi krepi otrokovo osebnost.
- Pomoč pri ustvarjanju umirjenega in spodbudnega domačega okolja: Starši bodo prejeli konkretne napotke in ideje, kako lahko Montessori principe prenesejo v domače okolje. To vključuje nasvete o pripravi domačega okolja, uporabi enostavnih materialov, ki jih že imajo doma, in kako otrokom omogočiti, da v svojem okolju raziskujejo na varen in samostojen način.
- Celosten pristop k otrokovemu razvoju: Montessori program za dojenčke se ne osredotoča le na en vidik razvoja (npr. motoriko ali kognicijo), ampak na celostni razvoj otroka. Program spodbuja intelektualno, fizično, čustveno in socialno rast, kar pomeni, da bodo otroci dobili široko osnovo za nadaljnji razvoj v kasnejših fazah otroštva.
- Starševska podpora, izmenjava izkušenj in praktično vodstvo za starše: Starši se pogosto soočajo z vprašanji, kako najbolje podpreti otrokov razvoj in kako razumeti njegove potrebe. Program omogoča staršem, da dobijo strokovno podporo pri teh vprašanjih, s čimer pridobijo več zaupanja vase kot vzgojitelji in boljše razumevanje svojega otroka.
-
POTEK PROGRAMA
Program je namenjen otrokom, ki se v spremstvu starša uredijo v garderobi. Ko je otrok pripravljen ga v 1. nadstropju sprejme vzgojiteljica. Program podobno kot delo v montessori vrtcu. Otrok samostojno izbira didaktične materiale iz področja vsakdanjega življenja, zaznavanja, matematike, jezika, znanosti, likovne in glasbene umetnosti. Pedagoginja montessori opazuje, vodi in usmerja delo otrok s pomočjo individualnih predstavitev glede na otrokove želje in potrebe. V času dela z materiali ima skupina svoj skupni čas, ko je otrokom ponujena malica (sadje, čaj, voda), ki jo priskrbi ena izmed družin. Ob koncu srečanja je čas za skupinske aktivnosti kot so pesmi, zgodbe in gibanje na črti.
-
STROKOVNI DELAVCI
Srečanja vodi Tina Mertik, enologinja in kulturna antropologinja, pedagoginja montessori za starost 2,5-6 let, vzgojiteljica v skupini 3-6 let v Akademiji montessori.
Podporo skupini Anka Marinšek ustanoviteljica in ravnateljica Akademije montessori, montessori pedagoginja za starost 0-12 let, predavateljica in coachinja, ki zadnjih 18 let aktivno dela z otroki vseh starosti in njihovimi starši. Mama treh otrok, ki razume izzive na poti starševstva skozi različna obdobja otrokovega razvoja.